۱. پف زیر چشم

ممکنه فهرست کارهای فردا روی ذهن تون سنگینی کنه و نگذارد شب آسون بخوابید. واسه همین، مایعات زیر ناحیه پلک پایین جمع می شن و نتیجه اش چشمای پف کرده در صبحه. کسائی که روی شکم شون می خوابن، پف چشم هاشون به خاطر نیروی گرانش بیشتر از سایرینه.

واسه خلاص شدن از پف زیر چشم هاتون، کمه کم ۸ ساعت بخوابید. نور صفحه گوشیای هوشمند، مثل نور خورشیده و شما رو بیدار نگه می داره، پس یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب تموم وسایل الکترونیکی خود رو خاموش کنین. واسه آروم کردن بدن تون، قبل از خوابیدن یک فنجون چای بابونه (بی کافئین) بخورین.

اگه با وجود همه اینا بازم صبح چشمان تون پف کرد، از دو قاشق سرد استفاده کنین (می تونین اونا رو از قبل در یخچال قرار بدین) و با پشت اونا پایین چشما رو ماساژ بدین.

۲. خشکی پوست

اگه استرس داشته باشین، شاید آب کافی نمی خورین و به جای اون از نوشابه یا نوشیدنیای شامل کافئین استفاده می کنین و همین باعث می شه پوست تون مثل کاغذ چروکی به نظر برسه.

واسه درمان اون، اول از همه باید روزی ۸ لیوان (یا بیشتر) آب بخورین. می تونین واسه افزایش آنتی اکسیدانای سالم، چای سبز بخورین و از میوه ها و سبزیجاتی مثل خیار، گوجه فرنگی، چغندر و کرفس که آب زیادی دارن، استفاده کنین.

واسه آبرسانی به پوست می تونین از سرمای شامل اسید هیالورونیک استفاده کنین. اسید هیالورونیک به طور طبیعی هم در بدن هست و می تونه هزار برابر وزنش آب نگه داره. این ماده رطوبت هوا رو هم جذب می کنه و درنتیجه به سرعت پوستی نورانی و باطراوت رو واسه تون به ارمغان میاره.

۳. جوش

استرس مشکلاتی مثل جوش، پسوریازیس و اگزما پوستی رو زیاد می کنه. استرس، باعث آزادسازی کورتیزول (هورمون استرس) می شه. کورتیزول هورمونای دیگر بدن رو از بین می بره و باعث بروز جوش در صورت یا بدن می شه. استرس تعادل بین باکتریای مفید و مضر روده رو از بین می بره که این اتفاق اثر خودش رو به شکل بروز جوش در پوست نشون می ده.

واسه کاهش استرس، تنفس عمیق رو تمرین کنین. یک نفس عمیق بکشین و شُش هاتون رو پُر از هوا کنین، چند ثانیه هوا رو نگه دارین و بعد به آرامی اونو از راه دهن خارج کنین. نوشیدن آب به مقدار زیاد و داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل هم خیلی مهمه، چون اگه بدن خوب تغذیه نشه، نمیتونه استرس رو کنترل کنه. میوه، سبزی و پروتئینایی مثل گوشت هم واسه کاهش استرس خیلی مفیدند چون بین باکتریای مفید و مضر روده تعادل برقرار می کنن و در کاهش قند خون تاثیردارن.

۴. جوش و کهیر

هردوی اینا به دلیل باکتریای مضر، ویروسا و انگلای دستگاه گوارش و نبود تعادل روده هستن که استرس، زمینه بروز اونا رو فراهم می کنه.

وقتی استرس دارین تمرینات تنفسی می تونه احتمال دچار شدن به جوش و کهیر رو به کمه کم برسونه، اما واسه درمان اونا بهتره با دکتر مشورت کنین. شاید لازم شد واسه ایجاد تعادل بین باکتریای مفید و مضر روده از پروبیوتیک استفاده کنین. در این مورد حتما از دکتر خود سؤال کنین.

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   تئوری های اصلی رهبری و مدل های پیاده سازی اونا 

۵. صورت سرخ و برافروخته

وقتی استرس دارین، تنفس تون بریده بریده می شه و حتی شاید به خودتون بیایید و ببینین واسه چند ثانیه نفس تون رو حبس کردین. این کار می تونه موجب سرخی و سرخی صورت تون شه.

اکسیرهای آرامش بخشی رو که شامل بابونه و نعناع هندی هستن، استنشاق کنین تا استرس تون کم شه. حتی می تونین خاطرات شادتان رو مرور کنین تا ذهن تون بازتر و آروم تر شه. کار آسون ایه، اما واسه کاهش استرس واقعا اثربخشه.

۶. خطوط عمیق روی صورت

عادتایی مثل اخم کردن و جمع کردن لبا هنگام استرس به ویژه اگه زیاد تکرار شن، باعث به وجود اومدن خطوط عمیقی در صورت می شن.

هنگام استرس مواظب حرکات و عادت هاتون باشین. اگه منظم فراموش می کنین که عضلات تون رو آروم نگه دارین، می تونین یک تکه چسب بین ابروها یا بالای اونا بچسبونید تا اگه به طور ناخودآگاه اخم کردین یا ابروهایتان رو بالا بردید، با صدای چسب به خودتون بیایید و اخم نکنین. اگه هم عادت دارین هنگام استرس لب هاتون رو جمع کنین، می تونین همین کار رو واسه لب بالایی تون بکنین. بعد از یه مدت خواهید دید که موفق به ترک عادت هاتون شدین.

۷. موهای خاکستری

اگه موهاتون خاکستری و سفید هستن، استرس هم می تونه با متوقف کردن تولید ملانین در موهای شما، خاکستری شدن شون رو سرعت ببخشد. کم کم موها رو نازک تر هم می کنه.

واسه جلوگیری از این روند، درباره مصرف بیوتین (ویتامین B7) یا ویتامین B با دکتر خود صحبت کنین، چون این مواد موها رو قوی تر می کنن. می تونین از شامپوهای شامل پروتئین هم استفاده کنین تا سفید شدن مو رو به تأخیر بندازین.

۸. ریزش مو

استرس چرخه طبیعی موها رو که شامل مرحله رشد، مرحله موندگاری و مرحله ریزشه، سرعت می بخشه.

یکی از واکنشای بدن در برابر استرسای فیزیولوژیکی مثل تغییرات زیاد در رژیم غذایی، مشکلات پزشکی یا تغییر یهویی روش زندگی (مثل مریضی یا طلاق) ریزش موست. اما این مشکل قابل درمانه، چون وقتی عامل اصلی ریزش مو کنترل شه و از بین برود، موها دوباره به چرخه عادی خود برمی گردند و رشد و ریزش اونا طبیعی می شه. اگه حس می کنین ریزش موهاتون خیلی بیشتر از حالت عادیه، بهتره با دکتر تون مشورت کنین تا مطمئن شید مشکلی جدی وجود نداره.

۹. خطوط عمیق روی ناخن

خطوط عمودی روی ناخن مشکل رایجیه که معمولا دلیل اون افزایش سن یا در بعضی موارد کمبود بعضی از ویتامینای خاصه. این خطوط بی ضرر هستن، اما خطوط افقی که از یک طرف به طرف دیگر ناخن کشیده می شن، به دلیل استرس ظاهر می شن و نشون دهنده ی این هستن که در سیستم بدن شما اتفاق مهمی در حال رخ دادنه.

اگه این خطوط رو دیدید، با دکتر خود صحبت کنین چون ممکنه دلیلش دیابت، کمبود زینک (روی)، سیفلیس یا مریضیای قلبی و عروقی باشه. در کنار اون بهترین کاری که از دست تون برمیاد اینه که به کلاسای یوگا برید و مدیتیشن کنین.

برگرفته از: cosmopolitan

دیدگاهتان را بنویسید